Testimonials

purple-dancer-detail

Christine Sefolosha penetrates the ambivalence of the animal realm: “They bring us back to a state of innocence, to nature in the wild and to instinct as well. They are symbols of my private visions, of my states of consciousness.”

“Christine Sefolosha nous entraine dans l’ambivalence d’un monde animal:  Ils nous ramènent au temps de l’innocence, à la nature sauvage et instinctive tout à la fois. Ils symbolisent mes visions intimes, mes états d’âmes. ”

____________________________

“The ultimate, final meaning that we can give to Christine Sefolosha’s work is that it expresses the feeling of a being in metamorphosis measuring
everything he loses in becoming human.” — Martine Lusardy

____________________________

“Christine Sefolosha’s work evokes myth, metaphor, and ancient stories, casting her as griot of her own timeless tribe. She paints shadows and spirits. In her animal imagery – fluid paintings made with mud, tar, pigment, ink, and chalk – what emerges is not a creature but its essence; not a visage, but power.“ — Leslie Umberger, Art historian

“L’oeuvre de Christine Sefolosha évoque des mythes, des métaphores, d’anciennes légendes, dans lesquelles elle figurerait le griot de sa propre tribu intemporelle. Elle peint des ombres et des esprits. Dans son bestiaire imaginaire – des peintures fluides faites de boue, goudron, pigments, encre et craie – ce qui émerge n’est pas une créature mais son essence; pas un visage, mais l’énergie.” —  Leslie Umberger, historienne de l’art 

____________________________

“The main characteristique of this work is the energy, the intensity and impetus invested in and through her work.” — Charles-Arthur Boyer, Art Critic

____________________________

“Birds and animals are majestic beings to be respected, revered and emulated. With a sensitivity most often found in members of tribal societies, Sefolosha gives us the essence of her expressionistic creatures — their soul — revealing an uncanny affinity with authentic animal nature. … Moved by the startling beauty of these primal images, and by the rush of feelings and associations that fill us, we know instinctively and wholeheartedly that we are in the presence of a master artist, seer and storyteller.” — Annie Carlano, Raw Vision.

“Les oiseaux et les animaux sont des êtres majestueux à respecter, à vénérer et dont il faut prendre exemple. Avec une énergie le plus souvent venue des membres de sociétés tribales, Christine Sefolosha nous livre l’essence de ses créatures imaginaires – leur âme – révélant une étrange affinité avec la nature des animaux réels » (…) «Inspirée par la beauté originelle des images primitives, par la nécessité d’aller aux émotions et aux échos qu’elles provoquent en nous – nous savons instinctivement et sans réserve que nous sommes en présence d’une artiste majeure, d’un oeil et d’une conteuse.”  —Annie Carlano, Raw Vision 

____________________________

“Gazing upon her works, one feels not as if there is a strict line dividing man and beast, but rather a spectrum as liquid as her filmy artworks.” — Priscilla Frank, The Huffington Post

“Regardant au-delà de l’oeuvre, on ne perçoit aucune frontière divisant l’humain et l’animal, mais plutôt un large spectre aussi liquide et vaporeux que l’ensemble de son oeuvre.” —
Priscilla Frank, Huffington Post